مجله

چرا تلویزیون‌ های خمیده خیلی زود شکست خوردند؟

برخی ایده‌ها بر روی کاغذ بسیار جذاب و هیجان‌انگیز به نظر می‌رسند اما در واقعیت اصلا با استقبال روبرو نمی‌شوند. تلویزیون‌های خمیده را هم می‌توان با همین جمله توصیف کرد. روزی روزگاری این نوع تلویزیون‌ها سروصدای زیادی به راه انداختند ولی خیلی زودتر از انتظار از بازار حذف شدند و حالا دیگر به سختی در بازار یافت می‌شوند. در این مطلب به دلایل شکست تلویزیون‌های خمیده می‌پردازیم.

وعده‌ی غوطه‌ور شدن در تصویر؛ ایده‌ای که عملی نشد

زمانی که تلویزیون‌های خمیده راهی بازار شدند، شرکت‌های سازنده اعلام کردند که این تلویزیون‌ها می‌توانند بیننده را در تصویر غوطه‌ور کنند و تجربه‌ای مشابه با حضور در سینما را به ارمغان بیاورند. اما در این میان شرکت‌ها به این نکته توجه نکرده‌ بودند که بیشتر خانه‌ها برای استفاده از این نوع تلویزیون‌ها چندان مناسب نبودند. جذابیت خمیده بودن تلویزیون فقط در زاویه‌ها و فاصله‌ی محدودی محسوس بود و بنابراین خیلی سریع در ارائه‌ی وعده‌های خود شکست خوردند.

دشوار بودن نصب به دیوار

بسیاری از کاربران تلویزیون را به جای اینکه روی میز قرار دهند، به دیوار وصل می‌کنند. در مورد تلویزیون‌های خمیده که طبیعتا اندازه‌ی بسیار بزرگی هم دارند، وصل کردن آن‌ها به دیوار به شدت‌ مشکل و چالش‌برانگیز بود.

نه‌تنها گاهی اوقات برای وصل کردن به دیوار باید از وسایل مخصوصی استفاده می‌کردند، بلکه لبه‌های خمیده‌ی تلویزیون شکاف نه‌چندان زیبایی را بین دیوار و تلویزیون ایجاد می‌کرد. بنابراین کاربرانی که این تلویزیون‌ها را خریداری کرده بودند، متوجه می‌شدند که زیبایی محیط خانه‌ی آن‌ها عملا بدتر از گذشته شده است. بنابراین همین مشکلات هم یک میخ دیگر بر تابوت تلویزیون‌های خمیده محسوب می‌شد.

مشکلات زاویه دید

حالا باید به مشکلات زاویه دید تلویزیون‌های خمیده بپردازیم. تلویزیون‌های خمیده برای افراد مختلف زاویه دید مناسبی ارائه نمی‌کنند. به همین خاطر اگر موقعیت شما دقیقا در راستای مرکز تلویزیون نباشد، بیشتر اوقات با اعوجاج تصویر روبرو می‌شوید. با توجه به همین موضوع، اگر چند نفر در خانه بخواهند مثلا یک فیلم را تماشا کنند، عملا برخی افراد در موقعیت بهتری نسبت به دیگران قرار می‌گیرند و می‌توانند با تجربه‌ی بهتری روبرو شوند و برخی دیگر نمی‌توانند بهترین تصویر را دریافت کنند. طبیعتا چنین چیزی برای کاربران اصلا لذت‌بخش نیست.

اعوجاج تصویر

همانطور که گفتیم، اعوجاج تصویر در این نوع تلویزیون‌ها یک مشکل بسیار بزرگ به حساب می‌آید. بنابراین یک خط صاف در چنین تلویزیونی می‌تواند خمیده به نظر برسد و مثلا اگر در حال تماشای مسابقات ورزشی هستید، این مشکل بیشتر هم احساس می‌شود. البته همانطور که گفتیم اگر در راستای مرکز تلویزیون نشسته باشید، این مشکل چندان احساس نمی‌شود ولی برای اطرافیانی که کنار شما نشسته‌اند، این مشکل به‌خوبی قابل احساس خواهد بود.

قیمت بیش از حد بالا

یکی از قوانین در دنیای فناوری این است که کاربران در ازای پرداخت مبلغ بالاتر برای خرید یک محصول، باید مزایای محسوس و جذابی را دریافت کنند. اما در مورد تلویزیون‌های خمیده واقعیت این بود که کاربران قیمت بسیار بالاتری را بدون دریافت مزایای ملموس، پرداخت می‌کردند.

طبیعتا در چنین شرایطی فقط تعداد اندکی از کاربران فریب می‌خورند و اکثریت آن‌ها ترجیح می‌دهند از تلویزیون‌های تخت و مناسب استفاده کنند.

منبع: دیجی مگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *